måndag 1 maj 2023

PRO-kursen

 Jag går ju en kurs inom PRO som heter Natur och Kultur i Örebro Län. Supertrevligt! Jag vet, typiskt pensionärsuttryck, men ändå 😁

Vi var i alla fall till Pershyttan förra gången, vi fick en guidad visning av själva hyttområdet, det var lite kallt, därav få foton men here they come: 

Inser att det är svår att förstå vad som var så kul med detta men kolla på bjälkarna, där växer det växter i form av spik

Vad är det som får träden att dela sig på detta vis?

Efter guidningen käkade vi egen medhavd lunch och sen blev det hantverkning av. Jag och några till satt inomhus och jobbade (lekte) med ull. De andra satt ute vid brasan och tränade på täljandets konst.

En av deltagarna gjorde en hare till mig, själv gjorde jag nån sorts trassel i olika färger. 
Kul var det i alla fall. Eftermiddagsfikat gick inte av för hackor, grillad Brieost med honung och nötter, våfflor med drottningsylt och grädde och till det kokkaffe, oss gick det ingen nöd på. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar