måndag 1 maj 2023

Brattheden

 Här fick jag vara med om en snabb vandring minsann. Det gick undan såpass att jag knappt vågade titta åt sidan från stigen för jag hade fullt sjå att hänga med i det höga tempot. Helt ärligt, varför ska det gå så fort? Man hinner ju inte titta på naturen, inte höra fåglarna, inte känna dofter eller se vackra och förunderliga saker. Visserligen är det gött att bättra på konditionen men om man ska skena som om man ska med en buss så är det verkligen ingen njutvandring, för mig i alla fall. Jag hängde med som ett annat släpankare men jag hängde med i alla fall. En vandring som skulle vara ca 7-8 km blev i själva verket 10 km. Jäklar vad slut jag var när jag kom hem, dagen efter med kan jag tillägga. 

Fast till Brattheden ska jag återvända och då gå i väldigt mycket lugnare takt, kanske tar jag till och med och åker bil lite närmre det jag vill se. För jag vill ju uppleva saker, inte träna. 

En av de ställen jag vill se närmare på är Kittelfälten, ett gäng dödisgropar på en tallhed, väldigt speciellt. I efterhand såg jag att det även finns en massa geocacher i området, några av dem ska jag nog kunna klämma. Vill nån hänga på så välkommen, bara roligt med sällskap 😍

Brattfors Brandfält med gränsstenar, ett av ställena som ska ses på i lugn och ro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar