måndag 1 maj 2023

Förfall

 På tal om det där med gå fort i naturen. Jag var ute och letade geocacher och en av dem fanns i en varggrop längs en mountaibikeled. Vad fasen är nöjet med att cykla som idioter i naturen. De kan ju inte hinna se ett dugg mer än marken precis framför cykeln. En utmaning är förstås att cykla så fort det går i utmanande terräng, men då kunde de väl hålla sig i en grusgrop eller nåt. Ringklocka är tydligen en dyr investering förstår jag. Jag har lärt mig att inte gå på MTB leder utan ögon i nacken, att tro att ett litet plingeling skulle vara en förvarning händer inte, de förvarnar inte utan kommer susande i högsta fart. Jag, mig, mitt och mina ni vet....

I alla fall. Efter att jag tagit ett par geocacher tog jag en liten promenad längs en skogsväg som ledde till ett gammalt torpställe, det enda som fanns kvar var en ladugårdsruin med en stooor klibbal (?) och en avbruten björk i. Husgrunden var uppmärkt med en kulturmiljöstubbe, undrar om man tänker ta bort träden? En liten bit längre bort fanns karossen av en Cittra (tror jag). Jag tog en extra bild på dörren för den hade fått så fina färger, ett riktigt konstverk. 






När jag nu ändå håller på och retar mig på saker. Börjar med mig själv. Jag hade räknat ut i vilken ordning jag skulle göra inläggen så att de skulle komma kronologiskt rätt. Gjorde jag det? Nej, det gjorde jag inte. Så nu får ni läsa baklänges 😄

Sen tänker jag reta mig på att jag inte kan bestämma i vilken ordning fotona ska komma när jag lägger upp fler än ett. Eller, man kan säkert men jag har inte hittat var/hur man gör det, tipsa gärna. Samma sak när jag gör ett collage för att inte alla foton ska komma i en lång rad och hur fasen får man till att ett foto t ex  håller sig på vänster sida och texten kommer på höger sida, jag bara undrar. Många saker att fundera på finns det.....


1 kommentar: