måndag 27 december 2010

Julen är över

Sådärja, nu har julen begåtts. Gick ut sådär lagom med besök av Jeanette och Kenneth, vi hade en alldeles lagom julig julafton. Vi åt ett jättegott julbord, såg "Alice i Underlandet" och avslutade med spelet Trivial Persuit. Jag och Hasse vann efter flera timmars intensivt spel. En jättetrevlig julafton tror jag nog att vi tyckte alla fyra.
Jeanette och Kenneth stannade över natten så vi fick äta frukost tillsammans också, även det mysigt och trevligt.
På juldagens förmiddag började alla barn droppa in, när det blev dags för årets andra julmiddag var det 7 barn (ja, några har faktiskt blivit vuxna så barn är lite fel). Att det blev 7 beror på att två av Hasses killar har skaffat sig flickvänner. Dotter Angelica har visserligen en pojkvän men han firade jul med sina föräldrar i år. Ska bli kul att se hur många vi blir nästa jul....
I alla fall, vi åt julmiddag och sen kom tomten lagom till julgröten. Vi fick jättefina julklappar av barnen och vi hoppas att de blev nöjda med sina julklappar.
Idag är det måndag och Hasse är i Gropen och jobbar, jag sitter här vid datorn och hundarna sover. Ska bara göra det allra nödvändigaste idag, både kroppen och knoppen är helt slut så det blir nog ryggläge mesta delen av dagen. Ska gå en promenad med hundarna så de får sitt sen tycker jag att det räcker med aktiviteter. 

Hoppas ni andra haft det bra i helgen, nu satsar vi på en trevlig nyårsafton.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är kim som skriver. Ville bara säga att jag tycker du gjort dig förtjänt av sängläge efter julafton, ungar och förkylning. Hälsa gubben din o klappa vovarna. Mina kissar hälsar

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Mysig julhelg låter det som. Vi har jaft det bra, men tyvärr för mycket mat(godis och skit) så nu är det Nutrilette som gäller.
    Ja ta det nu lungt och vila och ha det skönt.
    Kram ANITA

    SvaraRadera