tisdag 21 december 2010

Förkyld...

Men det är väl tvärtypiskt, julen står i porten och vill in och här ligger jag och är förkyld. Snacka om oflyt. I alla fall, Kenneth och Jeanette kommer och firar julafton med oss, sen kommer ungarna på juldagen och sen vet jag inte vad som händer. Jovisstja, det blir nyår och då kommer ungarna hit igen, tradition liksom. Samma tradition säger att vi ska äta fläskstek tillagad i stekpåse, ha mycket sås till och så ska det vara pommes frites till.
Men tills dess ska jag försöka kurera mig, måste ju tro på talesättet att vad gäller förkylning så: Tre dagar kommer den, tre dagar varar den och tre dagar går den. I så fall är jag på sista "varardagen" på julafton. Måtte talesättet ha rätt...

Nä, nu orkar jag inte mer, sängen väntar och kanske väntar Hasse också. Ta på halsduken och håll er friska kära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar