torsdag 25 november 2010

Väderprat

Nu går det inte att låta bli att prata om vädret längre. Fy faderullan vad det blåser och snöar. Vi bor ju mitt på slätten så det yr igen nåt alldeles hemskt. Det är flera vallar med en halvmeter snö vid grinden, vägen ska vi bara inte prata om. Var ute med hundarna för snabbkissning, var ute i 20 minuter och hann förfrysa ena kinden, det har jag inte råkat ut för sedan jag var barn. Hundarna ligger i soffan och huttrar och jag sitter här och fryser med ullsockar och kofta och en kopp kaffe.

I kväll ska vi iväg till Uppsala och hämta hundmat och, förhoppningsvis, vår nya bil. Hasse är skitglad över att äntligen ha fått köpa en BMW. Passaten är trasig och ska lagas för 20 000!!! Sen kommer nog Hasses äldsta son att köpa den. Jag är inte överförtjust men å andra sidan har jag inte provkört bilen heller, Hasse var helt salig när han kom hem efter provkörningen. Vi får väl se....

Till helgen blir det stressigt, på lördagen ska vi hem till ett par vänner och på söndag morgon, tidigt som fan, åker vi till Fagersta för att hämta ett löpband till hundarna, vi ska lämna en sänggavel till sängen som Kim köpte av oss och vi ska till Karlskoga för att lämna några delar till den kalvamma vi sålt dit. Sen blir det nog sängen antar jag. 

Vi vill ut med husbilen, men vad i himlens namn tar man sig för om man inte åker skidor? Känner ni till någonstans där det finns uppställningsplats med tillgång till el? Jag skulle gärna se att det fanns åtminstone en pizzeria i närheten så vi kunde gå ut och ta en pilsner ihop. Vackra vyer, frisk luft, trevligt umgänge prioriteras också.

Sådärja, då har skrivklådan avtagit lite. Håller som bäst på att letar efter den lilla kameran, där finns bilder som jag tänkt lägga upp. Den som söker skall finna, eller hur var det nu?

Snömos på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar