måndag 22 november 2010

En ny vecka

Helgen är avklarad. Som Alice brukar säga, "Fullt ös, medvetslös". Alla grabbarna var här, två av dem med respektive = sex stycken. Hasse däremot hade dragit iväg på Rockbåten och hade kul med sina kompisar. Vi som var kvar hemma åkte iväg på julmarknad i Tobo där vi också mötte Jeanette och Kennet som sen följde med hem på middag. Jeanette hade med en bit kassler och till den blev det stekt korv och potatismos. Till kaffet hade vi mjuk pepparkaka och saffranslängd som inhandlats på marknaden. Hasse kom hem lagom till kaffet och fick en låda Girafföl av Kennet, jäkligt gott öl.
Tobo marknad är faktiskt ganska mysig, lagom stor och med fina hantverk. Jag köpte lite mjukt tunnbröd samt det obligatoriska rökta sidfläsket, mums. Köpte inga pepparkakor eftersom det inte fanns några till min stora förvåning.
På söndagen fixade jag och Hasse lasangne och sen gick han och grabbarna ut och kastade snöboll medan jag vilade lite. Sen gjorde vi pajer á la mode och det blev lyckat över förväntan. Anita, Janne och Klara kom och avåt pajerna som serverades med glass och kaffe. SEN var dagen slut. Och jag med den.
Nu är det måndag och jag har en hel del att ta itu med, lite pappersjobb och lite städjobb. Hundarna får ta det lugnt idag, vi ska till Uppsala och hämta nya bilen, en BMW som Hasse är skitglad för. Jag har inte sett den och det ska bli så spännande, för att inte tala om hur spännande det ska bli att provköra...

Tills vi ses igen, ha en härlig dag och ta vara på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar