torsdag 8 december 2022

En vinterpromenad

Äntligen blev det lite solsken, visserligen blev det kallare också men så är det ju på vintern. 

Återvände till Salbosjön för jag ville äta min frukost ute och jag ville gå en promenad. I lantmäteriets karttjänst "Min Karta" så finns en stig utmärkt som går från ett boställe som heter Kadlan och vidare norrut mot Nittälven. Stigen löper parallellt med vägen som i sin tur går längs sjön. Stigen går uppe på en ås, vilket ju är klokt om man vill ta sig fram hyfsat torrskodd. Jag ger mig den på att det är en gammal färdväg, men nu är det endast en stig. När jag väl kämpat mig  från vägen och uppför backen så hittade jag stigen som till min förvåning var utmärkt som kulturmiljö. Toppen, för det betyder att kan kan få finnas kvar ett tag till. Hoppas att fler hittar dit för om ingen går på stigarna så försvinner de ju. 

En jättetrevlig stig att gå och jag ska nog försöka ta mig (dvs hitta någonstans att ställa bilen) och gå en längre sträcka längs stigen vid tillfälle. Men just den här dagen fick det bli en "njutvandring". 



Mycket mer njutning än såhär blir det knappast. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar