tisdag 25 januari 2011

Vad jag kom på då jag inte kunde sova

Många tankar finns det. Hör här: För ca 20 år sedan bodde jag i Göteborg, mitt i stan, jobbade på Stena och hade massor med folk omkring mig. Bland dessa människor var det, om jag inte minns fel, åtminstone 7 personer i min bekantskapskrets som hette Eva.
Idag bor jag mellan Tierp och Månkarbo, som i sin tur ligger mellan Gävle och Uppsala. I stort sett mitt i ingenting liksom. Jag har ganska få människor omkring mig och nuförtiden har jag tappat bort en massa Evor. En av dem fanns med så att säga från början och finns fortfarande kvar som en skön filt.
Det som hänt nu är att jag istället för 7 Evor har 4 st Jeanette kring mig och då är det ändå ett ovanligt namn. Som extra påbröd har jag också en Josefine och en Jessica. En av Jeanetterna har hängt med i ofattbart många år, och det är libero (känns tryggt).

Har ingen som helst idé om hur det här hänger ihop, men nog är det bra konstigt hur det kan bli ibland.

Nu är klockan lite mer och kanske kommer John Blund med sovtåget nu så jag ställer mig nog  på perrongen och väntar. Sov gott alla ni därute, en ny blåsig dag väntar och enligt USA-forskare ska det vara extremt kallt ända fram i april. Har jag tur sover jag tills dess. Nattinatti!!

3 kommentarer:

  1. Jag har hamnat med en hel drös av Tinor alla verkar heta Tina här hoppas du fick sova kram Lena

    SvaraRadera
  2. Kanske är livet ett mysterium. Vem vet, inte du, inte jag...lalala =) Jag gillar ditt sätt att skriva, du skriver så man småler eller fnissar till ibland. Du tänker så "bra" om uttrycket tillåter ;) Och du får det på pränt :D

    Jag vill ha lite blogghjälp av dig, du amatör (antar jag? :S). "Amatör" bara för att jag vet att du nyligen startat din första blogg. Du behöver ju inte vara "amatör" för det men jag HOPPAS du är det för proffsen är hopplösa att prata med :(
    Jag har försökt starta en, nej två, bloggar och...FYFAAAN (ursäkta) vilket SKIT-SLIT-JOBB!! och grejen är när man ber om hjälp på olika sk "hjälpforum" med div experter så blir man bara om möjligt ÄNNU "dummare". Men jag skickar ett meddelande till dig vad det lider och självklart skall du säga Nej om du känner så :)
    Jag skall följa din blogg tänkte jag... Den första jag följer! :-)
    HildaPilda

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du ska starta en blogg Hilda, den vill jag läsa. Och så blir du ju min första följare *sträcker stolt på mig*.
    Jösses ja, jag är amatör, fick kämpa som bara den för att komma igång men nu börjar det bli roligt.
    Självklart ska du höra av dig, ska svara efter bästa förmåga.

    SvaraRadera