söndag 17 december 2023

Hösten har gått och nu är det midvinter

 Det var då sjutton vad tiden går fort, midvintersolståndet är nära förestående och sen går vi som tur är mot ljusare tider. Mina skogspromenader har varit försvinnande få de senaste veckorna och nu börjar jag tydligt känna av hur beroende jag är av dem. Just idag är det regn och ishalka så dagens promenad  får bli på asfalterade vägar här i samhället, inte kul men motionen som sådan är nödvändig. 

Mina tankar under hösten, eller förresten hela året, har varit detta med föreläsningarna. Himmel vad många timmar jag lagt ner på dessa powerpointbilder. Ändå är jag inte nöjd för jag är asdålig på att göra egna diagram och grafer. Jag ser ju att andra föreläsare har mycket snyggare presentationer, fast å andra sidan, så har de hjälp inom sitt företag/är svinduktiga på att använda heeela powerpoints möjligheter. Jag har mer fokuserat på texter och på mina föreläsningsanteckningar. Jag försöker tänka på att budskapet ska nå fram och det verkar som om det gör det till min stora glädje. Men det skulle ändå inte skada med lite snyggare bilder. 

En och annan naturbild har det ju blivit mellan varven förstås. Håll till godo 😀

Ute på äventyr med Kim, denna dag till Immens badplats. Kaffe och gofika smakade minsann.

Alltså, det här med stenar, hur mycket kan man inte fundera kring det ämnet?

Placering!

Älgjävlafakkinglusflugor 😱

Sånt man hittar i skogarna kring Loka Brunn.

Sparktallen vid Loka Brunn, här mätte sig de rediga karlarna med varandra om vem som kunde sparka högst. Gustav III ska visst ha karvat i tallen. 

Ute på tur med Noravandrarna, här i Pershyttan. 

En tur till Kärleksudden i Filipstad, en trevlig promenadväg längs en gammal banvall. Tyvärr var jag ensam på promenaden, men vågade mig ändå på att smyga ut till udden.  

Kaffe med mera slank ner tillsammans med Friluftsfrämjandet i Karlskoga. Gott!!

Vad ska jag gööööra? Var lite åjäckschlig så jag köpte ett pussel med 1000 bitar, vi får väl se hur detta ska avlöpa...


1 kommentar: